
La oposició al Túnel d'Horta, compartida amb bona part del moviment associatiu del districte, amb el temps ha donat alguns fruïts i ha aconseguit que el projecte es replantegi. El túnel inicialment es plantejava com a túnel viari per al vehicle privat, i actualment es parla d'un túnel exclusivament ferroviari. Aquest canvi, d'un túnel viari a un de ferroviari, si bé és un avenç no ens satisfà, perquè entenem que aquesta infraestructura encara que sigui sols ferroviària, tindria un impacte crític sobre la serralada de Collserola, amb efectes nefastos sobre la fauna i els ecosistemes de la serralada.És per això que des d'ICV-EUiA continuem rebutjant el Túnel d'Horta, també en la versió de túnel ferroviari, i mantenim què cal apostar per una mobilitat més racional i sostenible.
No ens cansarem de dir que amb la meitat del pressupost què cal per a construir el túnel, és possible doblar l'oferta de transport públic existent entre Barcelona i el Vallès. Desestimar la construcció del Túnel d'Horta és doncs l'opció més racional tant des d'un punt de vista econòmic, en temps de crisi, com des d'un punt de vista ambiental i de sostenibilitat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada